Szájkóder

Nem hallod? Szájkóder!

22
hétfő
júl 2013

Elkészült. 

Az az igazság, hogy iszonyatosan izgulok. Körülbelül egy évet érlelődött bennem a gondolat, hogy létre kell hoznom a Szájkódert. Tépelődtem, kínlódtam, mondhatni vajúdtam, aztán lám: megszületett.

Az elmúlt egy évben álmok és célok törtek össze, gyakorlatilag a régi énből új született, új álmokkal és új célokkal. Egy évig céltalanul bolyongtam, és higgyétek el, rossz volt. Úgy értem, nem hiába mondják, hogy mindig legyen egy álmod, és nem hiába szól a halivúdi filmek nagy része az álmok hajszolásáról. Álmok nélkül olyan vagy, mint a teknősbéka páncél nélkül. 

Azért kelsz minden reggel, mert az álmok motiválnak arra, hogy tegyél értük minden nap egy kicsit. Azért van jó kedved, mert közelebb kerülsz hozzá kicsi lépésenként, és azért zakatol a szíved a mellkasodban, hogy sikerülni fog? Sikerülhet? És harcolsz érte minden nap egy kicsit.

5617f9b65b7cfcf738bd7fd548848dc9.jpg

Hogy mi is az a Szájkóder?

Minden információ szájból jön. Képzeld el, hogy nem hallasz. Jelelni sem tudsz. Csak látsz. Szájról olvasol. Szájról kódolsz betűket. Szavakat. Mondatokat. A Szájkóder egy blog a világról egy szájkóder lány szemszögéből.

Nem hallok. Nem jelelek. Szájról kódolok. Szájkóder lány vagyok. Néha sajátos cinizmussal, humorral, érzékenységgel figyelem magam körül a világot. Ezt fogom leírni a posztjaimba. 

Minden nap adok egy kicsi napi fail-t, kritikát a világról, humort, belátást a szájkóderek életébe, ahol nincsenek hangok. Varázsolok néha egy kis mosolyt az arcotokra, csepegtetek egy kicsi erőt, reményt, szeretetet a lelketekbe.

Mertem egy kicsit nagyot álmodni.

Blogot, kisfilmet, könyvet, termékeket. Benneteket.

És ha velem maradtok, akkor mindenről elsőként értesülhettek a maga idejében!  

 

 

 

 

Címkék: blog film könyv humor álom cinizmus optimizmus szájról olvasás

A bejegyzés trackback címe:

https://szajkoder.blog.hu/api/trackback/id/tr325418203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

verkagrafomanka 2014.11.27. 10:43:59

szia! mindenképp elismerésre méltó, amit csinálsz, mert nagyon nehéz lehet így élni. és nagyon szépen írsz, abszolút nem látszik rajta, hogy siket lennél (pedig azért a legtöbbnél egyértelműen lejön, többnyire a ragok helytelen használatából, de persze teljesen érthető). de nem tudom megállni a kérdést: miért nem jelelsz?

szájlány 2014.12.09. 13:01:46

Szia!:) Azért, mert a bal kezem mozgássérült. Annak idején, mikor kiderült, hogy nem hallok, ajánlották, hogy siket iskolába járjak, tanuljak jelnyelvet, de szüleim 2 okból döntöttek másképp:
1. Szlovákiában csak szlovák siket iskolák vannak, odalett volna a magyar anyanyelvem
2. Fél kézzel nem tudtuk, hogy tanulnék meg jeleni.

Így megtanítottak beszélni, szájról olvasni.:)

De ettől függetlenül pár éve elkezdtem jelnyelvet tanulni, és szeretném is folytatni. :)

Szélesné Zsuzsa 2016.06.20. 19:03:38

Kedves Andrea! Úgy látszik én visszafelé olvasok, mármint időrendben. Most itt leírod mi az, hogy szájkóder,és azt akartam kérdezni én is, miért nem tanultál jelelni, de közben megírtad.
süti beállítások módosítása