Szájkóder

Nem hallod? Szájkóder!

17
péntek
jan 2014

Nagyon készültem arra a napra. Gyakornokként kezdtem egy helyen, és iszonyúan vártam. Olyan embernek éreztem magam, aki bármit meg tud oldani. Aki tettekre képes, aki hegyeket mozdíthat el a helyéről. Felkeltem, kitapogattam a kezemmel a hallókészülékem, beraktam a fülembe, és akkor egy pillanat törtrésze alatt összeesett körülöttem a világ. A hallókészülékem nem működött. Recsegett, kattogott, aztán még a minimális hangok világába vezető út is eltűnt.

Azt hiszed, hogy függesz a telefonodtól? A nettől? Hogy anélkül elveszett lennél és képtelen az életre? Biztos vagy benne? Mert én fizikailag rosszul lettem. Hallókészülék nélkül is tudok szájról olvasni, csak jóval nehezebben. Azok a minimális hangok, a magánhangzók előfordulását jelző hangok olyan alappillérek számomra, amelyek ha kiesnek, akkor minden borul. Mintha járni akarnál láb nélkül. Vagy látni szem nélkül. Olyan rémület hatalmasodott el rajtam, hogy úgy éreztem, kapálóznom és kiabálnom kell. Egyre hangosabban kezdtem hangokat kiadni, így:

- A! AAaaa! aaaAA!

Közben nagyon figyeltem, valami hangfoszlány után kutakodtam, de csak a mellkasom és a torkom zümmögését éreztem. Abban reménykedtem, hogy talán én beszélek túl halkan. Vicces, nem? Ki-be kapcsoltam a gépet, mert az néha bejön a technika eszközeinél. Közben elképzeltem, hogy az első gyakornoki napom milyen lesz. Hogy fogom megoldani, hogy mindent értsek? Mennyire fog hátráltatni? Mi van, ha emiatt rosszul ítélnek meg? Hogy legyek így határozott? És mi lesz az interjúkkal? Nagyokat nyeltem, a szívem hevesen dobogott, és majdnem a sírógörcs határán álltam. Közben végig azt ismételgettem magamban, hogy igenis, bemegyek gyakornokoskodni, és csak azért is végigcsinálom, és iszonyatosan féltem, hogy nem fog menni. Utána dühös voltam, hogy ennek mért kell így lennie. Aztán egyszerűen csak bizakodni kezdtem, hogy a technika már csak ilyen, és meg szoktak javulni maguktól. Nekiálltam készülődni, és stratégiákat találtam ki, hogy hogyan fogom megoldani a problémás helyzeteket.

Tíz perc pokol után a hallókészülékem rendbe jött. Az elkövetkező hetekben ez gyakran előfordult, de szerencsére  még időben elkezdtünk intézkedni, hogy új gépem legyen, így nem kellett hosszabb időt szenvednem tíz perceknél.

De el tudod képzelni? Hogy ennyire függened kelljen dolgoktól?

b638f24dc589dedd4531f51f2fde518a7.jpg

Címkék: siket nagyothalló hallássérült szájról olvasás

A bejegyzés trackback címe:

https://szajkoder.blog.hu/api/trackback/id/tr695763858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása